top of page
תמר אנטוקול

התמודדות עם לחצים

מי מאתנו יותר ומי פחות, אבל כולנו חווים סוג מסוים של סטרס בימים אלו. חשוב להבין שסטרס הוא חלק בלתי נמנע מהחיים ויכול לפגוש אותנו בכל מיני סיטואציות.

ברפואה הסינית המסורתית, סטרס משפיע על הזרימה החופשית של הצ'י (אנרגיית החיות) בגוף, וכתוצאה מכך עלול לגרום לתקיעות, ליצירת חום פנימי וכן להשפיע על זרימת הדם.

לחץ מוגזם וממושך עלול לעכב את האיזון העדין בגופנו ולעורר בעיות בריאותיות.

הביטויים השכיחים ביותר של סטרס כוללים: הפרעות שינה, הפרעות חרדה, כאבי ראש, עייפות, קשיי עיכול, חוסר מנוחה, יתר לחץ דם, התפרצות אקנה, תיאבון ירוד או מוגזם, ירידה ביכולת המינית, וחשק לממתקים. במקרים מסוימים, לחץ ארוך טווח עלול גם לגרום במשקל או לעלייה במשקל.


הרפואה הסינית המסורתית יעילה בהפגת מתחים באמצעות דיקור סיני, רפואת צמחים ו / או עיסוי (שיאצו/טווינה).


טיפים להורדת הסטרס: הקפדה על אורח חיים בריא: שינה מאוחרת והרגלי אכילה לא סדירים עלולים להכניס אותנו ללחץ רב. פעילות גופנית מסייעת לזרימת הצ'י והדם ולהפחתת השפעות הלחץ על נפשנו וגופנו. טאי צ'י, יוגה וצורות פעילות גופניות אחרות המתמקדות בנשימה ומדיטציה עוזרים גם הם להנעת צ'י. תרגילים אלה מסייעים גם להרגעת המוח ולהרפיה. כאשר המוח רגוע, הגוף יחזור למצבו ההרמוני. דיקור סיני הוא אחד הטיפולים היעילים ביותר למתח. זה עוזר על ידי הרגעת המוח והרפיית השרירים. צמחי מרפא: קיימים מספר צמחי מרפא סיניים המסייעים להרגעת הנפש ולהזנת הלב.


המלצות תזונה:

שיבולת שועל- מחזקת את הטחול מנחמת ומרגיעה את הנפש. אפשר לבשל עם מים ולהוסיף קצת חלב קוקוס, עם תמר שבעצמו מזין את הלב, בננה, דבש/ מייפל. שיבולת שועל נהדרת בחטיפי גרנולה ביתיים ועוגות ביתיות. הקוואקר מרגיע ומשקיט לב.

חיטה מלאה- מחזקת את הכליות. מזינה את הלב, מרגיעה את ה-mind. מרגיעה וממרכזת את הנפש למצבים של פעימות לב מוגברות, נדודי שינה, חוסר שקט.

מאכלים מתוקים- הטעם המתוק מאזן, יוצר הרמוניה בגוף, באיברים וברגשות ומרגיע את הנפש, מחזק את אלמנט האדמה ואת מערכת העיכול. כמובן עדיף מאכלים טריים ולא מעובדים.

סידן- נחשב כמרגיע. מצוי הרבה פעמים בפורמולות צמחי מרפא שמטפלות בנדודי שינה, חרדה ומצבים המערבים עודף חום. ברפואה המערבית ממליצים על מזונות עשירים בסידן בשל היותו מיטיב עם המערכת העצבית והלב.

דבש- בדבש יש הרבה ויטמינים מסוג B ו-C (ויטמינים מסוג B מרגיעים נפש ומערכת עצבית). המינראלים שיש בדבש זה סידן, זרחן, מגנזיום ועוד... בדבש יש נוגדי חימצון חזקים, מסייע במניעה של מחלות לב.

שתייה מרובה- המים משמשים כמרגיעים, משככים ומקררים.


בתקווה לימים רגועים יותר



bottom of page