top of page
תמר אנטוקול

אביב הגיע

העונה האהובה עליי ביותר בשנה, היא האביב

היום, ה 21 במרץ הוא שיאו של האביב, היום שבו, משך היום והלילה שווים. מבחינת הרפואה הסינית זה היום שבו, האנרגיות של ה Yin וה Yang, הן ביקום והן בגופינו, מאוזנים באופן מושלם.

מנקודת זמן זו ואילך, אנרגיית ה Yang המשויכת לאור ולחום מתחילה לעלות ואילו אנרגיית ה Yin, המשויכת לחושך ולקור, מתחילה לרדת.

תאוריית חמשת האלמנטים, ברפואה הסינית, מחלקת את העולם ל-5 אלמנטים/יסודות (עץ, אש, אדמה, מתכת ומים), אשר ניתן לתאר בעזרתם תופעות שונות, החל מעונות השנה, איברי הגוף, טעמים, רגשות וכו'. ע״פ תאוריה זו, עונת האביב, משויכת לאלמנט העץ. זאת תקופה של לידה מחדש, צמיחה, לבלוב, שינוי והתחדשות.

זוהי עונת מעבר, המאופיינת בשינויים: מזג האוויר משתנה, הטבע מתעורר לחיים מתרדמת החורף ובהתאמה, גם בני האדם.


Beauty shot of woman with hands wrapped on face


מבחינה גופנית, הגוף רוצה וצריך לנוע יותר. זה הזמן לצאת החוצה אל הטבע (ככל האפשר, בימי הקורונה), לטייל באוויר הפתוח, להביט על הנופים הירוקים המרגיעים, לחוש את משב הרוח ולהריח את הפרחים. הרוח מקושרת אל עונת האביב, אז מומלץ להטיס עפיפון

מומלץ להקפיד על פעילות גופנית סדירה ולבצע מתיחות לגידים ולרצועות, המקושרים לאלמנט העץ. האיברים המשויכים לאלמנט העץ הם הכבד וכיס המרה. הכבד אחראי על טיהור וניקוי הדם מרעלים. האביב, הוא הזמן המתאים ביותר לניקוי הכבד. פעילות גופנית והזעה וכן תזונה מתאימה מסייעים לניקוי הכבד ומרעלים, שמשלבת מאכלים ירוקים העשירים בכלורופיל כגון: ספירולינה, פטרוזיליה, עשב חיטה, ועלים מרים כגון אורוגולה, עלי תרד וחרדל.


התמודדות והמלצות לימי הקורונה: אנשים הנמצאים בבידוד או בהסגר או שחלילה חולים, עלולים לחוש עצמם תקועים ומוגבלים בת

נועה וכן חסרי שליטה על המצב. במיוחד בעונה זו של האביב , שבה דווקא אמורים לפרוץ החוצה ולהיות בתנועה ובהתחדשות, הדבר עלול לגרום לעצבנות, מתח, כעס חרדה וחוסר שקט. מומלץ במידת האפשר, לשמור על אופטימיות ועל רוגע נפשי, לנסות להפיק את המיטב, לנוח, להחלים ולצבור כוחות, ולהבין שמדובר רק במצב זמני שיחלוף במהרה, כפי שהאביב חולף ואחריו מגיע הקיץ.

מומלץ גם בימים אלו, לנהל סדר יום, הכולל זמנים מוגדרים לשינה ומנוחה, לפעילות גופנית, לתקשורת עם אנשים אחרים. רצוי לפנות זמן גם ללמידה והתפתחות אישית וליצירה (כתיבה, ציור, נגינה וכו'), אשר מחברים אותנו לתקופת האביב, תקופה של התפתחות, לבלוב וצמיחה אז תשמרו על אופטימיות ושמחה ותהיו מלובלבים

bottom of page